Anledningar till att ditt Företag Behöver en Hemsida

office 605503 1280

Fler människor söker information om företag på nätet. När en person flyttar till en ny stad eller stad, vilket är det vanligaste sättet att hitta butiker och tjänster? De googlar det! Av denna anledning behöver ditt företag en webbplats. Det hjälper människor som inte är bekanta med området att hitta dig.

Eftersom tekniken fortsätter att dominera en stor del av vår vardag, har den också stor inverkan på hur vi gör saker.

Konsumenter söker nu mer än någonsin hjälp av modern teknik som smartphones och internet för att undersöka ett företag innan de interagerar med det.

Ja det är sant.

Människor letar efter ditt företag online innan de köper från dig. Faktum är att mer än 90 procent av konsumenterna använder internet för att hitta ett lokalt företag innan de faktiskt besöker det.

Så det spelar ingen roll om du driver ett offline- eller onlineföretag, här är följande skäl – varför du behöver en webbplats för ditt företag.

1. Din webbplats är din butiks framsida

De dagar då en person kollar i telefonboken för ett företags kontaktuppgifter är förbi, nu googlar de det. Och om de inte hittar kontaktuppgifterna för företaget de letade efter, hittar de ofta ett konkurrentföretag istället. Det är samma sak som att en person hittar en ”stängd” skylt på din dörr och sedan går till en konkurrent istället.

2. Vinn över dina konkurrenter

Om dina konkurrenter inte har en webbplats, men du har, då är du ett steg framför dina konkurrenter. Om dina konkurrenter har en webbplats, börjar den riktiga utmaningen. Nu startar kapplöpningen om Google-rankade utrymmen men ännu viktigare, kundrecensioner. Så ta en titt på vad dina konkurrenter gör och bestäm dig därefter.

3. En webbplats ger din annonskampanj ett lyft

Brevpapper, visitkort och andra annonser är begränsade till mängden information de kan innehålla. Genom att placera din webbadress på dina statiska annonser kan du dirigera kunder till en plats med mer information. Önskemålet om mer information är vanligtvis det första svaret en person får på en väldesignad annons.

Det ger ditt företag ett professionellt utseende. Många förväntar sig att ett professionellt drivna företag ska ha en hemsida. Eller åtminstone en domän-e-postadress (t.ex. info@dittföretag.se). Genom att ha din egen e-postadress för domännamn, istället för @gmail.com, har ditt företag fördelen. Du kan vara en enmansbutik, men genom att ha en kund@dittföretag.com, info@dittföretag.com och ekonomi@dittföretag.com ser du ut att ha flera anställda och ser därför ut som en större och mer pålitlig verksamhet.

4. Svara på vanliga frågor

Upplever du att folk ringer ditt företag för att be om information om ett visst ämne? Tid är pengar och att svara på triviala frågor tar tid från dina mänskliga resurser. Inkludera istället svar på vanliga frågor på din webbplats. På så sätt ger du dina potentiella kunder en känsla av företagets djup.

Och ett sätt att hjälpa sig själva. Människor är mer benägna att leta efter ett företag som ger dem all information de behöver online. I motsats till den gammaldags telefon-runt staden strategi. Ofta gör de som söker denna information det kl. 22.00 på natten. Din webbplats hanterar frågor medan du är i vila.

5. Öppet 24/7

En offentlig webbplats är öppen dygnet runt. Detta är särskilt användbart för dem som behöver få personliga saker gjorda efter kontorstid. Du kan ligga i sängen och sova eller spendera kvalitetstid med din familj. Men din klient kan ha haft en lång dag på kontoret och behöver göra förfrågningar. Online-förfrågningar, för deras familjesemester vid kusten ikväll, till exempel.

6. Gör dina kunder bekanta med vad du säljer

När du säljer är det första du gör att se till att kunden är bekant med vad du försöker sälja dem. Fler och fler kunder söker online efter information om produkter och tjänster. Denna fråga sker långt innan de ens kontaktar företaget. På så sätt, när kunden ringer, är halva försäljningen redan gjord om de har sett vad du erbjuder på din webbplats.

7. Låt din kund veta vem du är

Folk föredrar i allmänhet att göra affärer med människor de känner ..Eller lära känna. Genom att ha en ”om oss”-sida kan kunderna få veta vad du gör och viktigast av allt, hur du gör saker. En ”referens” är också en bra idé. Du får visa upp tidigare arbete med nöjda kunders svar, bygga förtroende hos dina framtida kunder.

8. Gör hänvisningar enklare

Låt oss säga att någon älskade den service de fick på ditt företag. Det är så mycket lättare för dem att berätta för sina vänner. Särskilt nuförtiden med Google locations. Bara prova själv. Skriv namnet på ditt företag och se vad Google vet om dig. Se till att informationen som Google har om ditt företag är relevant och uppdaterad.

9. E-post på ett enkelt sätt

När du startar en ny webbhotell associeras ofta e-postmeddelanden med värdplanen. Du har nu möjlighet att skapa och använda e-postadresser som matchar din webbadress.

Det är en riktigt bra idé att ha ett kontaktformulär inkluderat på kontaktsidan på din webbplats. Detta gör att människor kan komma i kontakt med dig snabbt och enkelt, utan krångel av ett komplett e-postmeddelande. Kunder behöver inte öppna sitt e-postprogram eller ta en telefon för att kontakta dig. Det är precis där framför dem (på din webbplats). Allt detta med ett klick på en knapp!

10. Kommunicera förändringar snabbt

Tiden det tar att uppdatera skriftlig information på din webbplats är betydligt kortare än det tar att uppdatera i tryckta annonser. Speciellt med enkla självredigeringsalternativ. Även om självredigering inte är din specialité bör det inte ta längre tid än 24 timmar för en webbplatss skriftliga innehåll att uppdateras. Beroende såklart på mängden information som ska ändras..

Om din företagsadress ändras tar det bara någon timme att ändra kontaktuppgifter på en webbplats. Hur mycket längre tid tar det att ändra på en skylt?

11. Webbplatser kostar en bråkdel av vad tryckta annonser kostar

Hur mycket skulle det kosta dig att ha en ensidig annons i varje tidning? En webbplats är live för alla över hela världen och kostar mycket mindre att göra. Det finns inga utskriftskostnader, inga postkostnader och det är tillgängligt för alla. När en webbplats väl är igång kostar det dig i allmänhet mindre än 100 kronor i månaden för att hålla den igång.

12. En företagswebbplats kommer att ge dig fler kunder och öka konverteringarna.

Väloptimerade webbplatser kan dyka upp på första sidan i Googles sökning och locka nya kunder som inte letade specifikt efter dig utan bara undersökte ett ämne. Det finns en mycket större chans att någon ”snubblar på” din webbplats än en profil på sociala medier. Dessutom är det lättare att jämföra dig och alla konkurrerande företag eller erbjudanden när alla inblandade parter har en proffswebbplats.

Om du investerar i Google Ads eller Facebook Ads kan du dirigera trafiken direkt till din webbplats. På sidan kommer dina leads att ha alla detaljer för att göra ett välgrundat köp och en uppmaning för att motivera dem.

Sidor med inbyggda popup-formulär och webb-push-meddelanden uppmuntrar webbplatsbesökare att hålla kontakten och komma tillbaka.

En webbplats är tillgänglig 24/7, alla dagar på året, från var som helst i världen – som gör att ditt företag stannar kvar i kundernas sinnen även efter kontorstid. Webbplatser breddar din räckvidd och marknadsför dig utan paus.

13. En webbplats ger dig full kontroll över mediet.

Det finns två sidor av detta skäl. Den första är din yttrandefrihet på en webbplats. Du kan inte anpassa din närvaro på sociala medier i samma utsträckning. Alla dina tillgångar måste ha samma format som alla andras. Om du verkligen vill sticka ut är en hemsida svaret.

Den absoluta designfriheten ger dig en möjlighet att presentera ditt varumärke på ett unikt sätt och visa upp dess röst och personlighet.

Kontrollen över din bild på en webbsida handlar inte bara om grafik och layout. Du bestämmer vad du ska lägga ut där, så om du har några coola onlinerecensioner, kundrecensioner, videor etc. kan de alla dela utrymmet på din webbplats.

Om du har ett galleri eller en portfolio är detta också en chans att visa upp det på ett kreativt sätt. Du kan designa om och ändra vad som helst på en webbplats när du vill.

Den andra sidan av ”full kontroll” är att en webbsida är ditt ägda media. Du behöver inte följa de ständigt föränderliga reglerna för sociala plattformar, och medan själva plattformarna kommer och går (minns du MySpace?) kan din webbplats fortsätta att fungera för alltid. Alla internetanvändare kan också engagera sig i din webbplats utan att skapa ett konto.

13. Webbplatser är centrala för alla marknadsföringsinsatser

En webbplats kan vara det första stället där potentiella kunder interagerar med dig och lär sig om ditt företag.

Det kan också vara där de landar sist, för att göra ett köp, eftersom de omdirigerades från ett e-postmeddelande, en Facebook-annons eller ett Instagram-inlägg.

Kanske vill de ta emot dina e-postmeddelanden, och det är därför de besöker din webbplats – för att registrera dig.

Någon som kör förbi dina anläggningar klickar på nålen på Google Maps, som leder dem till din webbplats med pris eller meny.

De kan ha skrivit in din webbadress i sin webbläsare från ett fysiskt visitkort. Eller efter att ha sett din YouTube-video ”klickade de på länken i beskrivningen nedan” för att få en kupongkod för din nya onlinekurs.

Alla dina marknadsföringsinsatser, oavsett om ditt företag är verksamt online eller offline, bör spridas från och leda till din egen, fantastiska och informativa webbsida.

Kampanjer är också lättare att hantera när allt hänger ihop och den gemensamma nämnaren är en webbplats. Så att ha en webbplats är en prioritet och det första steget till framgång.

14. Konsumenterna vill ha det

Vi lever i en digital tidsålder. Och för att uppvakta nya konsumenter och behålla de befintliga måste du göra det lättare för dem att nå dig.

Med varje konsument som nu spenderar i genomsnitt fem timmar online per dag är det inte särskilt svårt att avgöra att en webbplats (och/eller mobilapp) är det bästa sättet att nå dina kunder.

Faktum är att de flesta av dagens konsumenter vill att deras favoritföretag ska ha en sund onlinenärvaro så att de enkelt kan nå och interagera med dem. Ett mer häpnadsväckande faktum är att företag utan hemsida anses vara mindre professionella.

15. Ditt företag behöver det

Människor söker efter ditt företag online. En webbplats kommer inte bara att göra det lättare för dessa konsumenter att nå dig utan kommer också att göra det möjligt för ditt företag att nå nya dimensioner på den globala marknaden.

Om ett av de primära målen för ditt företag är att vara där dina konsumenter är, kan en webbplats hjälpa dig att nå dina kunder mer effektivt samtidigt som det gör det lättare för konsumenter att hitta och handla från dig.

16. Ett bättre sätt att engagera sig

Vad exakt innebär det att engagera sig i ett företag? Det handlar inte bara om att handla med ett företag utan också om att interagera med det för frågor, få veta mer om det, företagets historia, framtida planer och mer. Och allt detta är möjligt via en företagswebbplats (& blogg).

En studie från LSA (Local Search Association) visar att över 60 procent av konsumenterna interagerar med ett företag via dess webbplats. Så om kundtillfredsställelse och glädje är något för dig, se till att ditt företag har en webbplats av god kvalitet.

17. Konsumenter bedömer ett företag utifrån dess webbplats

Det är sant.

Även om inte att ha en webbplats kan bromsa din verksamhets tillväxt, kan en webbplats av dålig kvalitet göra ännu mer skada. Forskning visar att över 70 procent av konsumenterna bedömer ett företags trovärdighet baserat på designen och kvaliteten på dess webbplats.

Om din webbplats inte är i nivå kan en konsument helt enkelt lämna den och gå till ett annat företag med en bättre webbplats.

Din webbplats är vanligtvis den första plats som folk besöker för att kontrollera företagets referenser, om, recensioner, tjänster etc. Se till att du har en bra, SEO-optimerad företagswebbplats.

By CCProduction

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Related Posts